keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

Nousujohteinen käyrä

Minulla ja nuoruuden ystävälläni on sanonta; "kun huomaa siivoavansa roskiskaappia, voi päätellä olevansa lähdössä kotiseudulle". Tänään ollaan taas siivottu roskiskaappia ankarasti, vanhat merkit pitävät yhä paikkansa. En ole lokakuun jälkeen käynyt kotiseudulla ja se reissu oli niin työläs, että se vieläkin nostaa verenpaineeni, kun sitä ajattelen. Tuleva reissu on toivottavasti rankempi fyysisesti kuin henkisesti. Veljeni täyttää 50 ja veljentytön kanssa olemme keittiömestareina, onneksi on yksi ammattilainenkin palkattu paikalle. Maalaisten tapaan vieraita on kutsuttu sanomalehdessä, jolloin voi olla täydellisen epävarma siitä, montako vierasta on tulossa. Sen lisäksi facebookin mukaan ainakin 80 vierasta on ilmoittautunut.

Miehen kanssa olen oppinut viettämään vappua kuplivasti ja sen pois jääminen harmittaa minua tänä vuonna. Kotiseudullani vappuista ohjelmaa tarjoaa SDP ja pienimuotoinen vappumarssikin jostain voisi löytyä. Unohtakaa piknikit ja kepeä hiprakka ylioppilaslakki päässä. Unohtakaa akateemisuus, vappu on työläisten juhla. Tarvitseeko siis sanoa, että minun perheeni ei ole koskaan viettänyt vappua muuten, kuin veljeni syntymäpäivänä? Tarinaa kerrotaan tutusta, joka aina vappuna ajoi lantaa pelloille ylioppilaslakki päässä.

Minun ei tarvitse kerätä yhtään stressipisteitä kotiseudulle lähtöä varten, sen verran latautunut tilanne on aina valmiiksi. Nyt jännittää etukäteen  se, kuinka moni kertoo minun lihoneen valtavasti, koska olen lihonut, no aika valtavasti. Jostain syystä sukulaisillani ei ole mitään hienosäätöä painoasioissa. Iloisia huudahduksia on siis luvassa juhlahumun keskellä. Oi sä et varmaan ikinä ole ollut NOIN lihava!

Ei kun v-käyrä nousuun. Jotenkin kuvaavaa oli tänään odottava puhelu äidiltä, vanhemmat ovat seota sukkiinsa Maissia odottaessaan. "Arvaa mistä soitan? Olen vessassa!"

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä, sä selviit ja enemmänkin! V-käyrät tulee ja menee, luksusnaiset hanskaa ne mennen tullen.

    Ps. Noi sun sukulaiset on hmm...p.sta.

    Pss. Mun ei tarvii jutella kuin 3 min oman ex appiukon kanssa ja olen raivon partaalla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, suku on pahin :) onneksi nämä visiitit ovat harvinaista herkkua. Tällä kertaa tosin on mukava nähdä isän puoleista sukua, siellä on kymmeniä kivojakin serkkuja. Kiitos tsempeistä ihanainen <3

      Poista
  2. Ajatelkaa, että lapsenne tulevaisuudessa kirjoittavat teistä nettiin tähän tyyliin... :) tai lastenne puolisot, kun ovat puhelimessa puhuneet kanssanne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tulevaisuudessa soittelen lapselleni tai hänen puolisolleen vessasta käsin, niin ihan vapaasti.

      Poista